onsdag 25 maj 2011

Ojsan

Rolig morgon

Minus på vågen....det tar sig. I några dagar står man still, för att sen helt plötsligt gå ner några hg...schwos...över natten. (Vet att man pendlar över dagen oxå) Men det som syns så tydligt, när man ser det som så.....kul.

Jag har märkt att jag nu med tiden blivit ganska liten i maten, eller fel uttryck. Jag äter bra då jag äter och sen så står jag mig länge på tex. frukosten om jag ätit stekt ägg + bacon. Då behöver jag bara nåt till middagen vid ca 4 -5. Ibland tar jag ett kokt ägg el. ostskivor som mellanmål. men inte alla dagar. Sentill kvällen blir det inte nåt mer..glömmer bort..några nötter tar jag då, för mineralernas skull. Och om jag känner nåt sug, några ostskivor till eller 1-2 babybel.

Jag har helt kommit ifrån min gamla vanor, då man var helt styrd efter frukost-lunch-mellanmål-middag-kvällsmål.
Nu behövs det inte. Är inte hungrig helt enkelt. Känns otroligt skönt.
De dagar jag är hemma och ledig så blir det nästan lite fakir över min mat. Nästan.
Men då jag jobbar äter jag ju med ungdomar och äter då grönsaker. Det gör jag hemma också, försöker se hur jag ätit dagarna före och hur det ska blir dagarna efter, så man får i sig det man behöver. Inte för strikt vill jag vara. Men tillåter mig mer eller mindre vissa dag...funkar bra att göra så.
Börjar komma i ett LCHF-tänk.
LOVE IT.

hej svejs..snart ut på ett långt arbetspass-med sovande jour.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar