lördag 7 maj 2011

En stor hjälp har jag av denna sidan ,Mycket användbar då man inte riktigt är säker på innehållet i maten.
Försöker hålla mig nere under 5 kollisar sammanlagt under dagen.
Vissa dagar har det varit ca 20-30 -därikring.
Har inte hållit räkningen utan tar det som det är.
Men för att lära mig så har jag lagt in maten i minmat några gånger och så kollat på näringsinnehållet, för att få ett begrepp.
Annars är det väl inge skoj om man måste hålla på räkna allt.
På ett ungefär..så där...blir bra..liksom.
För mig , än så länge, räcker det långt.

Jag äter bra och allsidigt, tänker på portionerna men blir jag vrålhungrig fort och långt innan nästa måltid, så visar det att jag ska tänka på och höja fettet.
DEt-fettet- har varit svårast att hitta vad som passar.
Är ju inte världens bästa kock, men hittar massor av tips och ideer runt om på LCHF-siterna.
Och min nya favorit, creamfraiche till köttbit..mumma.
Inte varje dag men nån dag i veckan.

Nä nu ska jag ta några paranötter och gå sätta mig i soffan...
ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar