onsdag 1 juni 2011

examendag!

Så var man färdig nybliven behandlingsassistent. Känns toppen. Jobb har jag, inom detta områden och vet mina framtidsplaner. Så nu bara fortsätta i samma spår och se vars tiden tar mig.

Har märkt ang. LCHF. att det fungerar ganska bra på de flesta ställen, där man äter. Som idag, bjöds det på stekt lax med sås och stekta grönsaker. Pressad potatis serverades i separata skålar, så det skickade jag bara vidare. Mumsigt gott. det enda var efterrätten, en klassisk tårta med hallon på. Men jag åt en liten slice. Det var mitt avsteg idag.
Nu får det vara bra med avsteg för denna vecka....

Almmänt känt med fördelarna med LCHF, en del tjatar sig blå om GI. Men det gör mig inget.
Jag tar diskutionen ibalnd om det är läge och jag känner att den andra personen vill förstå och är öppen och inte låst vid gamla tänket som tallriksmodellen. Då är det ofta kört, de får lära sig själv när de är mogna att lyssna och ta till sig.
Jag brukar ge tips om olika sidor på nätet, många har redan varit och tittat runt. Jag upplever det som om många är enormt intresserade av att äta rätt och vad som är bra för kroppen, de personerna lyssnar och diskuterar gärna. Så det är skoj. Även om de inte alltid köper konceptet LCHF fullt ut så är de med på tåget - inte långt ifrån iallafall, det märks på många. Insikten kommer till alla när det är dax och för en del så kommer andra insikter. Det får man acceptera.

But I love LCHF. Min hälsa blir bara bättre och bättre...och jag är super nöjd.
Och nu ska jag ta en promenad.

tack för en fin dag och en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar