fredag 17 juni 2011

chips

NixPix.
Gick förbi chipshyllan, och kunde känna smaken av varenda chipssmula där...ojoj..lukten..smaken...ojojoj
chipsfreak som jag varit(är). Men vagnen gick bara förbi, några paranötter. "-3 rutor mörkchoklad blir det för mig. OCH det känns okej nu, då mindre kul. Men jag vet -logiskt- att det är inget för mig. Jag vet hur bra jag mår utan. VET.
Logiskt. Och Det Är en helt annan femma än vad nåt belöningscentrum tycker där i skallen.

Men karaktären var med idag. och det gör mig otroligt glad. Försöker vända varje "dålig" tanke till allt det positiva som hänt och som kommer att fortsätta hända..kilon som försvinner.
Och det är världens bästa pepptalk i huvudet Det!!! Målbilden i näthinnan och vikten som jag strävar efter.....

Så chips finns inte på min karta -alls...kanske jag kan prova det i framtiden. men jag tror det ska vänta ganska länge.

och nu göra fredagskväll.
Har haft vardagsmotion idag, klipp gräsmatten och sprungit med tvätten ut och in fram och tillbaka + promisarna med vovvisarna.
en skön ledig dag..

kram och tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar