torsdag 13 oktober 2011

Tajta till kroppen

Okej..

Har Ni märkt att jag aldrig pratar om att gymma eller ytterst ställan om promenader. Nu går jag ju promenader lite då o då men... till saken

Att ni inte sett det beror inte på att jag utelämnar det utan på att jag helt enkelt lagt fokus på kosten och SE det går att gå ner i vikt utan desto större träning. Bara sköna promenader med vovvarna som numer bara är 1 vovve som stannar och luktar på blommorna stup i ett.

Men att jämföra mot förr då jag gick och gick och aldrig kom fram till dörren..ungefär. Skönt kan hända---men nedgången bara stannade av för att aldrig kicka igång igen.

MEN nu så ska jag börja tajta till det lite..börjar märka på (helst) rumpan att den kan behöva viss uppsträckning.Magen likaså. Huden hänger inte riktigt med överallt. Så ökar på promenaderna igen till några fler i veckan, lite längre nån tur. Powerwalk. Skönt med musik i öronen.

Och gymmet ligger ju en bort bort, men ska försöka ta mig dit oxå kolla in, och se hur jag ska lösa det. Kanske jag kan ta det på friskvårdstimmen vi har på jobbet varje vecka. 1 pass iallafall. sen med ungdomarna 1 pass..så det ska nog lösa sig. Gillar gym. men det var länge sen nu.

Har bombat mig med inspirationsbilder. och tittat på bilder från förr. hujja.
Så är peppad och taggad och vill så det värker..så nu kör jag lite extra strikt för att komma på banan igen. För att känna feelingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar