måndag 3 oktober 2011

Retsamt

88,1 står det på vågen nu...0,1 så firar jag ordentligt att jag gått ner 20 kg. Men erkänner firar redan nu.
Sjukt kul, och peppande och så fantastiskt underbart härligt det är. Bara vetskapen att det ligger byxor i skåpet som TRILLAR av mig. som i vintras knappt gick att stänga.
DET är obeskrivligt sjukt skönt.

OCH att andra jeans igen bara glider på.
Och att se sig i spegeln
Och att få bekräftelse på att andra nu även ser.

Jag kan inte nog Tacka att jag hittade LCHF.

Har märkt den sista tiden att jag inte alltid är hungrig på morgonen, äter oftast bara för att orka hela dagen ex. på jobbet.
Det har med tid blivit naturligt att bara (oftast) äta 2 ggr om dagen o nåt litet på kvällen, som ihoprullade ostskivor med ex salami emellan. eller några paranötter + 1 ruta mörk choklad Antonbergs..mums.

Vissa dar är jag mer hungrig och äter då naturligtvis mer. Har lärt mig att lyssna på kroppen. Och låter den styra. Har märkt att jag står mig på maten, ex en kyckling med en klick turkisk yougurt + grönsaker, väldigt länge. Samma sak med frukosten. står mig oftast fram till middagen. Utan att känna av nå humörs svängar eller trötthet eller annat som förr på kolhydratstiden.

Bästa effekten för mig - förutom viktnedgången - måste jag bara poängtera -om igen och om igen - är HUR pigg jag blivit. Verkligen, skillnanden ligger i hur trött jag blev, titt som tätt förr. Vara bara tvungen att ta små powernaps, visst händer det nu oxå, men så sällan. Inte som då, varje ledig dag. Nu beror det på om jag haft jour på jobbet eller jobbat sent osv.

Snacka skillnad i så många viktiga saker.

Säger bara
LCHF är grejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar