söndag 14 augusti 2011

Ojsan

träffade en vän som jag tyvärr inte ser så ofta nånmer, hon som jag har dragit med övervikt i ganska många år. Det visade siga tt både hon + hennes pojkvän gjort en sån där förminska magsäcken operation. ni vet.
tycka vad man vill om det. både och kan jag tycka om den saken...önska att hon fått prova på lchf först, tror det hade fungerat fint. men nu har hon gjort den redan i maj, och sen dess har hon minskat 26 kg, jämför det med mina ca 9 kg.
Hennes pojkvän -80 kg, nu minns inte jag hur länge sen det var..inte fullt ett år..sådär ca.han väger just över 100 nu.
Hon har just kommit ner på 2 siffrigt och var super nöjd. Som en ny kvinna. söt o go och mindre ;)

Jag känner mig super nöjd över mitt val, mitt liv och min viktnedgång, hoppas hon kan gå hela vägen och inga bekymmer kommer för henne. hon är verkligen värd detta. Det samma hoppas jag för mig.
---helt olika sätt att gå ner i vikt på, hon fullkomligt rasar. jag går ner långsamt och säkert, fast ändå fort i mina ögon -1/2 -1 kg i veckan (ibland inget kg) är helt lagom.
Ja ni vet fördelar och nackdelar med operation, oftast blir det kosmetisk operation efteråt, nå det blir det många gånger oxå av stora viktnedgångar på andra sätt oxå.
Men än så länge verkar min hud följa med...vill inte gärna lägga mig under kniven. men om magen hänger, så kanske. den hängde ju redan efter tvillingarna, så får se nu.

Nä ska bli spännande att följa hennes och min väg...2 fina tanter..eller finare....

...hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar