måndag 15 augusti 2011

Fakir

Maten blir mer fakir "aktig" då jag är själv. kom jag på, saknar inte ens grönsaker desto mer...
Men försöker ta till gröna goda grejer till maten då jag kommer på, älskar typ broccoli o sparris...m.m

Sallad till maten jämt på jobbet o då barnen äter med mig.
Men vad lätt att laga till något, som idag 2 kotletter stekta i smör naturligtvis, med dressing + en klick creame fraiche. Mätt och belåten.

Oftast nu för tiden har jag som naturligt fallit in på att äta frukost - middag - lite plock till kvällen, som ostskivor, salamiskivor + några paranötter. Ibland behöver jag lunch, men inte alls varje dag, inte ens varannan dag. Jag har verkligen lärt mig att lyssna på kroppen och äter då jag är hungrig. Märkte på några dagar när jag inte åt paranötter att jag fick kramp i vaderna på natten, så magnesium brist på en gång. Så inte glömma köpa igen. Äter så bra med kalcium så det tar ut magnesiumet, så in med det bara! Det ska gå hand i hand.

En kollega, har i mer än 20 års tid bara ätit 1 , högst 2 ggr om dagen. Men inget jag siktar på, men olikheter....i högsta grad. Tänkte på då jag åt enligt 3 timmars regeln. 3 måltider + mellanmål hitan och ditan. herregud, ändå kunde man somna hungrig. kolhydrater hela dagen.
Tur man hittade lchf. tack för det.

Jag sänder ut lite tacksamhets vibbar idag med. Tack för allt det fina i mitt liv, barn, hundarna, jobbet, vännerna, jag ser bara framåt, på lyckan..mm. love it.
längtar framåt. det går bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar