fredag 26 augusti 2011

fettskrämda typer

träffar man på hela tiden, som lever som de alltid har levt och tror verkligen på att all fett är "värsta tänkbara för din kropp", så när jag kommer med min tallrik är de först intresserade och frågar, verkar förstå konceptet med att utesluta kolhydrater. Det köper dom, helt och hållet, de flesta, många verkar oxå anse att man ska "äta allt med måtta", men sen- då jag tillägger om fettets betydelse och energikälla så slår många bakut och ropar ..oj, usch, men herregud du kommer att få hjärtattack.
NEJ svara jag på det men kanske du, som inte tillför kroppen nån fett alls. och rekommenderar nätet och boken matrevolutionen. läs på om ni vill och tycker det verkar konstigt. Jag tänker som så att de kanske förstår bättre om de får det svart på vitt och tar till det sig, istället för om jag står och berättar.

lite trist. jag kommenterar aldrig vad andra äter, varför säga nåt om min mat. Min mat är helt vanlig mat, bara utan kolhydrater, eller bara kolhydrater i form av grönsaker, nyttiga goa grönsaker. oftast mycket grönt på min tallrik. och en eller två klickar av nån fettkälla, som smör eller sås. Och det anser dom helt knasigt, FAST många vet och förstår det där med blodsockerhöjning av kolhydrater mm. så anser de ändå att kroppen behöver kolhydrater.
jaja..

nå niin. nu äta, först nu hungrig efter nattskiftet. tog 1 kokt ägg med majjo på jobbet, så nu kom det lite sug efter mat.

fredag..härliga lediga helgen framför mig...ska hålla mig vaken till i kväll och sen sova ut.
heippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar