onsdag 4 januari 2012

striktar till det en aning

Tar nu och kollar igenom hur och vad som funkat bäst. Tänker efter lite till och ska nu köra på. Verkligen peppad, aptrist att se + på vågen. Visst visste jag det, att det inte skulle gå neråt av jul o nyårshelgens synder. Tog ändå valet att inta socker, så smäll på fingrarna på mig själv.
Nä. men nu tar jag tag i det igen och får hoppas att det inte gav nån större broms eller så på viktnedgången.
Jag är verkligen sockerkänslig. Inser det. Så måste lära mig leva efter det. Väljer jag godis så vet jag vad som händer. Och det är inte mitt mål.
Mitt mål ligger neråt på vågen och att min hälsa fortsättningsvis också ska vara att jag är pigg och kry och att jag mår bra och att jag är balanserad.
Detta har kommit av lchf och så ska det förbli!

Så nu kapar jag de mest kollisarna igen och kör lite strikt som jag oftast körde i början. Sen började jag slira lite för ofta, inte socker då utan mer kolhydrater i form av mejerier el grönsaker.
Så nu...tänka efter och välja bättre sorts kolhydrater. och inte så många på en dag eller flera dagar efter varandra.

pepp till mig själv - liksom. klapp på axeln vad jag är bra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar