tisdag 24 januari 2012

Måtten idag

DÅ 7 mars -11
vikt 108 kg
midja 97 cm
navel 118 cm
stuss 127 cm
NU 24 jan-12
vikt 85 kg
midja 81 cm
navel 100 cm
stuss 110 cm
Summa
vikt - 23 kg
midja - 16 cm
navel - 18 cm
stuss - 17 cm

// står igen på samma som innan jul..får se när det lossnar igen.

Men fatta resultaten. wow. skillnad. i massor....jag är mycket nöjd och så peppad för framtiden.

ps. folk i min närhet börjar fråga och ska till och prova själv på lchf. jag peppar dom och ger den tips att läsa ex. kostdoktorn.se en suberbra hälsoblogg av Andreas Eenfeldt och hans bok matrevolutionen. som hjälpt mig på vägen.

det sprider sig. jag berättar bara om folk frågar och går inte in i djupa diskussioner om kostens betydelse för en bra hälsa, utan ger bara kort info om hur jag äter och vad det gör för gott och hur det hjälpt mig och andra och ber dom gå in på nätet och kolla runt om lchf.
Många är riktigt intresserade och vill veta och då tar de redan på fakta själv och sen kan vi prata mer. Men skeptikerna som dissar lchf utan att kunna nåt, det är irriterande. De som inte vill veta eller vill inte ta till sig.
Men var och en får göra som de vill, bara de låter mig göra det oxå utan deras kommentarer. De har tystnat nu faktiskt de tråkigaste påpekandena, de har ju sett vad som hänt med min vikt och hur bra jag mår. De studerar mest nu vad jag äter. så nån klocka har jag kanske väckt.

Jag är verkligen spänd på fortsättningen. Någon frågade om när jag skulle börja äta mat igen?
Haha..
jag svarade -vad äter jag nu?
personen harkla sig och sa..menade, pasta och sånt.
men på det sa jag bara. att jag kommer mest troligt inte äta det mer. för jag äter riktigt god mat nu som jag mår bra av och vill inte äta sånt som får mig att må dåligt, så då får "pasta och sånt" vara.

Men det tar sig..många, många vet om low carb. och det är sjukt roligt.

Min undran idag just nu är
--måste jag chocka kroppen på nåt sätt för att starta förbränningen igen? eller är det tålamod som gäller? bara vänta och fortsätta.
gissar på tålamod. men men skadar inte att kolla runt lite på tips och råd på olika sajter på vad andra gör då de stannar av...

så see you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar