söndag 18 december 2011

Nya Mått inlagda

Men ack och ve inget händer på måttbandet, i flera veckor samma samma cm....liiite trist.
Vet, det har varit så hela tiden..att det plötsligt händer igen.
Vikten verkar gå hit och dit.
Tror jag vet boven.....fast först ville jag inte ens erkänna det för mig själv.
Yougurten på kvällen som jag tar vissa kvällar, allt som oftast. DET gjorde jag inte de första 7 månaderna, men nu har det blivit.
Nåväl. allt ska testas och kollas, vad kan jag äta, vad kan min kropp ta emot?
Ska ta bort detta igen och se vad som händer.

Men att det går trögare nu det märks verkligen. kg för kg, cm för cm.
MEN det gör inget. Det får ta sin tid, ska inte ha för bråttom i mitt huvud!!!
Det har gett så bra resultat hittills och jag mår bra...huvudsaken!
OCH jag måste ju inse vad jag kan äta och inte äta, eller vilka kolhydrater jag kan ta.
Mejerivaror hur och vad och hur mycket? tror jag är min bov.
För de stora bovarna, potatis, ris, pasta och bröd..tar jag aldrig, de saknar jag inte ens.

Det är sockerbovar jag kan åka dit på.....men att smaka en tårtbit på ett kalas en gång i månaden, är inte boven utan att jag ska inte falla för frestelsen att ta och smaka från godispåsar och chipspåsar..några stycken av det och det är några för mycket.
Jag kan stoppa mig själv, jag faller inte i en grop och börjar vråläta nåt socker då.
MEN det stoppar upp viktnedgången och jag märker att mitt blodsocker går upp och ner för jag BLIR trött ( som förr i världen med mina powernapar).
JAG mår inte bra, helt enkelt därför ska jag inte äta sånt.

(((Onödig info kan tyckas-- kommer nu---kisslukten ändras direkt jag fått i mig socker och när sockret försvunnit ur kroppen känner man en tydlig skillnad.))))

Nåväl. klokare blir man...
Julen närmar sig och det bli väldigt så skönt att få slappa och äta god mat. Lär ju bli för mycket av det goda. Men ska inrikta mig på maten inte på godiset de andra vill ha och som vi bakar här hemma.
Nå en och annan choklad tänker jag ta..mums! men inga kakor och bullar och sånt för jag har inte gjort lchf alternativ..men det kan kvitta, kakor är inte min grej annars heller.
Men jag gör några riktigt goda godisar som jag ska äta några av. Ska kika runt på lchf alternativ och prova...NU på en gång...

Så lite tänker jag kring detta...jul och sockerbombernas tid. Och hur starkt man förknippar julen med mat och godis.

Allt eller inget eller en smakbit, är frågan man ska ställa. Endel kan välja, andra inte. Man får helt enkelt prova sig fram och inse svaret själv.

// ser framåt våren...ska några delmål vara bakom mig....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar