tisdag 20 december 2011

Matprat

Alla bara pratar mat eller/och julklappar, beroende på ålder. Ganska roligt eller tokigt.
För varför fira jul?? Jag vet..men tänker alla på det? Gör ni? Det gör jag, som icke religiös så tänker jag ändå.
Träffat 1 person som ser julen som Jesus helg. 1 person. Som inte riktar in sig på allt det här andra..mat o klappar o godis och att slappa. 1 person.

och jag samlar mig inför helgens frosseri genom att oxå tänka mat. måste tänka mat vad passar mig och vad kommer att fungera och inte....som choklad.
resten av familjen ska ju oxå ha sitt. och de är bara kanske 2 (el 3) med viss intresse för lchf. vi är med mig 6 st. Det tar sig. De börjar förstå och läsa själv om det. Det är så man lär sig själv, inte genom att "mamma" berättar och är fullkomligt lyrisk..men det smittar lite så där sakta..men säkert.

Men godjul..nu städa lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar