söndag 4 december 2011

Inför julen

Första tanken var hjälp MIG!! men sen insåg jag - Maten är i stort LCHF...hahaha...alla mina favoriter jag brukar inte ens äta potatis..el. jooo i janson frestelse..men det kan jag ju smaka lite av ändå resten är ju bara ren och skär god lchf mat. lax, revbenspjäll, skinka, köttbullar, prinskorvar och så olika goda pålägg. bara att välja det som är lämpligaste ju....
Men skippa julmusten..helt gör jag nog inte..
OCH hur är det med rödbetssallad och andra goda sallader??

Annan dricka än vatten vill jag ha på julafton. ska fundera på det.
Och kolla upp resten av frågetecknena???....så det inte blir överraskning sen där och då.

Älskar julmaten....som barn fick jag alltid grisfötter...mums vad gott..om man skulle återuppleva det matminnet.

en bra söndag har det varit....
Har idag ätit
frukost: bacon + stekt ägg + majjo
lunch/mellanmål: rysk medvurst + ostskivor
Middag: pastasås med skinka + broccoli
kväll: ryskmedvurst + ostskivor på 2 finncrisp + naturell yougurt

Är aldrig riktigt hungrig..idag var mellanmålet nåt som jag inte annars tar, el väldigt sällan.
Har hittat balans på hur frukosten ska var, så jag håller mig mätt länge. nästan ända fram till middagen. bara sen småsugen på nåt på kvällen..el vanan kanske? tvmat.?

Endel dagar är jag vrål hungrig, men då äter jag bara mer. andra dar mindre hungrig och äter inte lika mycket då. balans, kroppen får styra.

Jag älskar lchf, hur jag mår är beviset på hur bra det är för mig (och viktnedgången såklart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar