söndag 6 november 2011

sockerbomb

tror jag föll i nåt hål av sockersug. om jag inte la märke till innan.
Har ätit bra mat, men smakat godis som blev fler. tog då sen ostbågar och nästa dag en glass.
och nötter och så var inte min plan.

Vet att jag kan ta en glass nån dag och jag mår bra ändå, eller smaka en halv näve ostbågar. eller några få godisar. MEN inte allt samma dag el. efter varandra...vet....vet..
men ändå blev det så. Har alltid alternativ till mig själv, som nötter, en bit mörkchoklad, bär med grädde...el salamirullar med ost. el. nåt.
Så nu gick vikten upp 1kg igen...snacka sjukt onödigt. det går ner på några dar. men så dumt och onödigt att samla på sig då man vet...
socker monstret vaknade..
nu sjutton ska den försvinna.

ska inte !unna! mig nåt sånt mer. kan inte. så är det. ska ta sånt som är gott och inte väcker monstret...som bär o grädde till helgen.
//lite bitter, men har lärt mig nåt igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar