tisdag 1 november 2011

pepp

Kom bara på så här..i höstmörkret. Jag som varje år blir deppad, mer el. mindre på hösten och närmare jul. Inget allvarligt. men det har varit så där lite jobbigt varje år. Pust och stön och urk. typ. Vad är meningen med allt, liksom. ska det var sååå här? Är det allt?

Så har tankarna snurrat?
Jag är ljuskänslig, det har jag märkt med åren.
MEN i år. Inget sånt depp, visst varit bekymrad och lite nere. Men inte som andra år. Iår var det på grund av diverse orsaker, som skilsmässan, jobbet som ska fortsätta el. inte. flytt el. inte? Sådana där vanliga grejer. Men inget jag legat och lipat över. Som andra år då jag lipat över bagateller.

Och jag vet att det beror på Lchf, då mitt humör i övrigt oxå blivit så mycket jämnare, helst vid pms....nå inte helt jämn men dock stor skillnad mot förr då jag var en bitch i dagarna 3. Nu på sin höjd 1 dag eller mindre eller inte alls. Beror på hur jag ätit.

SÅ...intressant att se kommande forskning på området. Vad som händer och inte händer vid olika födointag. Som ADHD och schizofreni och vanligt depp. Mycket intressant. Att allt vi äter påverkar oss på olika sätt och ger olika biverkningar.

//nu frukost....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar