lördag 25 februari 2012

Helgmat och gott

Gammal vana att måsta äta nått gott på kvällen i soffan sitter som cement i hjärnan.
Måste-måste...äähh.

Igår blev det godis--alltså vanligt godis, Några st. så var jag spyless. Bokstavligen.
Seriöst. varför stoppa i munnen frågar jag mig. trodde det var gott.
Smakade sen på 2 chips- det däremot hade jag nog kunna smaka mer av.
Men karaktären, den berömda karaktären fick sig en dunst.

Och jag vann.

Så tog jag 2 rutor mörkcholkad och det dämpade suget riktigt bra. Sen några salamiskivor och min kväll var gjord.
Bären var slut. vill hitta alternativ till detta. Gillar inte alla nötter. och det är helgkvällarna jag vill ha nåt i mun. Men vanor är visst till för att brytas. YES.

Ostbitar och olika salami kanske ska inhandlas. Ska kolla.

Har tagit bort min mugg yougurt som jag tagit vissa kvällar. Tror inte min kropp vill ha för mycket mejeriprodukter. Så testar utan för att se om det sätter fart igen - viktnedgången.
Alltså yougurt på kvällen. väljer fortfarande till nån måltid i veckan - turkisk yougurt till maten. Då det passar. liksom. Annars sås el. kryddsmör. Dricker ingen mjölk alls.
Och osten ska jag nog fortsätta med, så bra tillbehör. Men får se vad som händer. Kanske den oxå måste försvinna. En sak i taget.
Kanske det blir fakir till slut. men nu striktar jag till det med mindre yougurt och inte grönssakskollisar till vare måltid.
Väljer nog mina kolhydrater, vilka jag vill ha. Och oftast vill jag ha grönt. broccoli/blomkål.
Kroppen som säger nåt, kanske.

Så får jag se, vad som händer.
Imorgon vägning, får se om jag kommit ner i samma igen.

hepp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar