fredag 8 april 2011

Dagens måltider.

Naturligtvis börjar morgonen med några koppar kaffe med mjölk.
sen blev det idag;

Frukost: 2 stekta ägg med en klick majonäs + ett halv paket bacon
Lunch: tacos i salladsblad med 1 msk creamfraiche och 1 msk orientdressing
Middag: Currykyckling + grönsallad
mellanmål: 5 st ryskmedvurst + 3 ostskivor -hoprullade.
Dricker alltid vatten till Alla måltider.

Dagar då man är hemma och man kan se till att man får i sig allt vad man behöver så att det känns okej. Har börjat lära mig fettmängden, så jag blir mätt.
Värre är det på jobbet, maten är inte alltid lchf-vänlig. Men man får försöka tillsätta nått extra fett då. Eller ha med sig nått enkel mellanmål.

Värre är vad ska man ha för snacks...
mums för chips. liksom. och fanta...typ.
Nä....ska ta några extra skivor ryskmedvurst sen...mums.
Det är inte läge att fuska ännu.
1 chips blir så lätt 20-30-40 st.
och jag brukar inte ens må bra efter att ha ätit det.
så varför bry sig..hmm?

Nä....nu är det bra.
målet mitt känns så bra och jag vill verkligen att detta ska gå bra..
sen kommer dagar då jag kan ta lite av nån kolhydrat.
Vad ska jag då välja?
Vet inte om jag saknar nåt-egentligen!!!
Det ser gott ut när mans er det på andras tallrikar.
Men jag blir mätt och belåten på min mat, för den är ju god utan kolhydraterna också.
Så jag lider inget och det känns normalt utan nu.

men nog om detta. en skön fredagkväll till er alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar