torsdag 4 juli 2013

satan i gatan

Dagens wake up call/skräll/tjut/avgrundsvrål!!

Det jag lovat mig själv att aldrig mer SKA hända..hände just.
Vågen visade 3 siffrigt igen.
Fuck fUCK.FUCK!

Ärligt
nog visste jag att detta kunde hända.
bara att erkänna. har ätit sååå fel och mått sämre igen o tecken känner jag ju igen.
tröttheten, koncentrationen som sviktar, grinigheten osv.
allt pga av kollisarna....sockret.
Maten har varit lchf...med vissa avsteg. men men avstegen i form av godis har INTE varit lchf.
INTE alls.

Har spårat ur totalt den senaste månanden. Varför?
Socker tjuven har bestämt.
Den viskar den där tjuven....Gör inget..ta lite till. ta igen det nästa vecka. älska dig själv så som du är, gör inget, mulligt är gulligt, har du tagit en ta en till osv. i all oändlighet.

Men nu mäktar jag inte med mig själv. Har lovat flera ggr sen förra sommaren/våren att ta mig i kragen.

Men nu!! för att orkar med mig själv
Jag ska för min frid, min sinnesro göra basic LCHF. Som är ren och skär njutning.
DET vet jag ju.
O det ska inpräntas i mitt huvud.
NJUT och var MÄTT.
Som första året med lchf. 2011.03 startade jag ju med lchf och var såå nöjd o glad,
såå ska det vara igen.
Fallgroparna har varit flera och jag har snubblat och fallit i flera ggr och ska inte straffa mig för det.
ska se det som lärdomar och så vet jag ju att jag mår bra av lchf, så bara köra på och belöna mig med det istället.

Så nu gott folk.
för min skull..
LCHF som sig bör.
utan avsteg som väcker mitt socker monster.
Ska tysta monstret ordentligt, så dess oljud bara ska bli tysta obefintliga knarr som hålls i schack med ren och bra mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar